CNAIR VREA O AUTOSTRADĂ CARE SĂ LEGE DOUĂ AUTOSTRĂZI CARE NU EXISTĂ Recomandat

CNAIR VREA O AUTOSTRADĂ CARE SĂ LEGE DOUĂ AUTOSTRĂZI CARE NU EXISTĂ

În contextul în care orice ban pentru autostrăzi este foarte important, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere finanțează himere.

CNAIR mai bifează o autostradă pe hârtie. Este vorba de Autostrada Sibiu-Făgăraș, pentru care dorește revizuirea Studiului de Fezabilitate.
Potrivit planificării din secțiunea „Autostrăzi”, proiectul Sibiu-Făgăraș este parte din Autostrada Brașov-Sibiu. Întregul proiect ar urma să coste 3,3 miliarde de lei. Compania mai menționează că, pentru cei 73 de kilometri ai viitoarei autostrăzi Sibiu-Făgăraș, se preconizează realizarea unui „contract Revizuire Studiu de Fezabilitate în derulare.
Termen estimat pentru finalizare reactualizare SF trimestrul al II-lea, 2018”.
Nu putem să nu ne întrebăm: de ce CNAIR decide, în 2018, să cheltuie aproape 20 de milioane de lei pentru un Studiu de Fezabilitate necesar unei autostrăzi care ar urma să lege alte două autostrăzi Sibiu-Pitești și București-Brașov care nu există?
Mai mut, autostrada Făgăraș-Sibiu nici măcar nu apare în Master Planul de Transport.

De unde vin banii
„CNAIR, în calitate de Solicitant, a elaborat și depus Aplicația de Finanțare pentru proiectul -Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Făgăra - în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2-Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient. Obiectivul general al proiectului, ca parte din reteaua TEN-T Globală, este îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieței interne, cu scopul de a crea condițiile pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii în rețeaua de drumuri europene.
Rezultatele așteptate ale proiectului sunt: prestatorul va respecta structura minimă a Studiului de Fezabilitate conform HG 28/2008, precum și următoarea structură minimă: sinteza, studiul de trafic, studiul privind alternative de traseu, investigații și studii de teren, activități de proiectare, evaluarea impactului asupra mediului, analiza cost-beneficiu și modelul financiar, identificarea rețelelor și instalațiilor existente; etapele de construcție și aspectele de sănătate și securitate, autorizații, avize și acorduri, estimări de cost, raportul de audit de siguranță rutieră, documentația de atribuire a Contractului de proiectare și execuție.
Valoarea totală a proiectului este de 19.907.426 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională- 12.600.145 lei, 25%, contribuția proprie- 4.200.048,51 lei, restul de 3.107.232,54 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA”, arată CNAIR.
Revista TIR a scris că unul dintre obiectivele păguboase ale CNAIR din ultimii doi ani a fost acela de a revizui studii de fezabilitate în loc să se concentreze și să aloce fonduri pentru un singur proiect sau două.
Autostrada Făgăraș-Sibiu nici măcar nu apare în Master Planul de Transport.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți despre activitatea Politiei Rutiere!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.