PolitiaRutiera.ro


Warning: fsockopen() [function.fsockopen]: unable to connect to 196.216.2.130:43 (Connection timed out) in /home/rpol1995/public_html/administrator/components/com_joomlastats/count.classes.php on line 1038

NOU REGULAMENT PRIVIND PERIOADELE DE CONDUCERE SI ODIHNA ALE SOFERILOR - AMENZI MARI PENTRU TRANSPORTATORII CARE DEPASESC PERIOADA ZILNICA DE CONDUS

  • Marţi, 18 August 2009 22:33
  • Scris de politiarutiera2

Firmele de transport ar putea plăti amenzi între 10.000 şi 20.000 de lei dacă şoferul vehiculului depăşeşte perioada maximă zilnică de condus cu două ore sau mai mult, în prezent contravenţia fiind între 2.000 şi 2.500 de lei. Modificarea va fi operată de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), care vrea să schimbe legislaţia cu privire la regulile privind perioadele de conducere şi odihnă ale şoferilor şi utilizarea aparatelor de înregistrare a activităţii acestora pentru a transpune în legislaţia naţională prevederile europene.

Noul regulament prevede clasificarea încălcărilor legislaţiei în trei categorii, respectiv foarte grave, grave şi minore, se arată într-un proiect de ordonanţă de Guvern, elaborat de MTI.

Astfel, printre contravenţiile considerate foarte grave se află depăşirea perioadei zilnice de conducere cu cel puţin două ore, a celei săptămânale cu peste 14 ore, nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică cu două ore şi 30 de minute sau a celei săptămânale cu nouă ore sau mai mult, care vor fi sancţionate cu amenzi între 6.000 şi 10.000 de lei, dar şi deteriorarea voluntară a tahografului, pentru care amenda este între 10.000 şi 20.000 de lei.

Printre contravenţiile grave se numără depăşirea perioadei zilnice de condus cu un interval cuprins între o oră şi două ore, a celei săptămânale cu o perioadă între patru şi 14 ore, nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică între o oră şi două ore şi jumătate şi a celei săptămânale între trei şi nouă ore, care vor fi amendate cu o sumă cuprinsă între 4.000 şi 8.000 de lei.

La contravenţii minore se încadrează fapte precum depăşirea perioadei zilnice de conducere cu până la o oră, a celei săptămânale cu până la patru ore şi nerespectarea intervalului de odihnă zilnică cu până la oră, a celei săptămânale cu până la trei ore şi neasigurarea hârtiei pentru imprimarea rapoartelor la controlul în trafic.

Pentru acestea cuantumul amenzii este cuprins între 3.000 şi 6.000 de lei.

Contravenţiile pot fi aplicate, după caz, şoferului sau firmei de transport.

În măsura în care contravenţiile referitoare la respectarea timpilor de conducere, odihnă sau pauze sunt constatate în trafic, precum şi în toate celelalte situaţii în care conducătorul auto nu poate dovedi efectuarea pauzelor şi/sau perioadelor minime de odihnă, suplimentar faţă de amendă se va aplica şi sancţiunea imobilizării vehiculului până la îndeplinirea condiţiilor de legalitate pentru continuarea transportului.

În termen de cel mult 90 de zile de la data intrării în vigoare a ordonanţe, MTI va actualiza normele metodologice privind activitatea de control al respectării perioadelor de conducere, pauzelor şi perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto şi al utilizării aparatelor de înregistrare a activităţii acestora, aprobate prin ordinul ministrului de resort.

 

Comments
Comentariu nou Cautare
catalin  - Amenzi   |2009-08-20 00:38:46
Sunt cu totul de acord pentru ca,ii un haos in circulatia camionelor din rominia
si daca se introduce aceasta lege sa fie pt. toti. Auzi pe cite unu cael pleaca
azi si ajunge ............. in Europa miine pt. ca il forteaza clientul.In
special in transportul cu lemne ar trebui sa intre mai cu forta controalele in
trafic.
Va Multumesc.
geo_speedboy   |2010-03-02 02:56:32
in primul rand nu soferii is de vina pentru tot haosu alsta si astia din
functiile mari.....iar care nu- soferi sa nu vorbeasca aiureli!!!!!pentru ca ei
nu stiu ce inseamna soferie!ei nu stiu ca daca te trimite patronu nai ce sa
comentezi ca alftel ori nuti da banii ori te trimite acasa!!iarasi cu soferii ca
nu respecta programele de condus si de odihna e tot din cauza mai mariilor tarii
ca ei nu se intereseaza de noi (drumuri parcari)ca nu ajungi intrun timp
suficient la descarcat-incarcat.si cu plata la kilometru e alta chestie ca
patronu asa calculeaza sa iasa un salar pana la 1500 la 8000-10000 km pe luna.
asa ca va dati seama cat trebuie sa tragi ca sa faci atatia km pe tara?? si
pentru ce?? cine cade la mijloc nu tot soferu??
geo_speedboy   |2010-03-02 02:58:49
in primul rand nu soferii is de vina pentru tot haosu alsta si astia
din
functiile mari.....iar care nu- soferi sa nu vorbeasca aiureli!!!!!pentru ca
ei
nu stiu ce inseamna soferie!ei nu stiu ca daca te trimite patronu nai ce
sa
comentezi ca alftel ori nuti da banii ori te trimite acasa!!iarasi cu soferii
ca
nu respecta programele de condus si de odihna e tot din cauza mai mariilor
tarii
ca ei nu se intereseaza de noi (drumuri parcari)ca nu ajungi intrun
timp
suficient la descarcat-incarcat.si cu plata la kilometru e alta chestie
ca
patronu asa calculeaza sa iasa un salar pana la 1500 lei la 8000-10000 km pe
luna.
asa ca va dati seama cat trebuie sa tragi ca sa faci atatia km pe tara??
si
pentru ce?? cine cade la mijloc nu tot soferu??
frasi  - diurna   |2009-11-28 02:28:05
Cum se poate interzice plata la km?Aceasta e cauza principala pt nerespectarea
timpilor!Faceti ceva si dati o lege care sa interzica aceasta metoda si cu
siguranta problemele se vor diminua foarte mult!In alte tari de ce se poate?
adi   |2011-08-12 14:18:15
colegii nu va mai obositi gura fiecare trage pt el si afara si in tara nu veti
gasi pe nimeni sa fie corect eu in tara trei tepe mi-am luat de la patroni de
tot rahatul si trageam ca nebunu cardul meu era negru daca ma prindea arr pe
cine lua la intrebari tot pe mn ca eu eram la volan nu merita nici un patron sa
fi cistit ca tot gaseste el un motiv sa iti opreasca bani
iulian  - greu foarte greu   |2009-12-06 02:35:08
in primul rand nu avem parcari ca in europa sa respectam timpii de odihna sa nu
mai vorbim de drumuri nici pe departe si asa nu se poate face program in romania
legile sunt la nivel european dar noi nu ne putem compara cu europa decat la
preturi atat
pintilie daniel  - nelamuriri   |2010-03-16 19:21:08
deci eu am primit o amenda pt nepurtarea centurii de siguranta am platit o in
24 de ore cum a sp politistul ca sa nu se dubleze si mai am o nelamurire ...dupa
ce am platit o mai am de facut cv ca eu am intels fel si fel de lucruri ca
trebuie sa trimit chitanta la politie etc...care stie raspunsul la intrebarea
mea va rog sa mi de a un email la dan_moldoveanu91@yahoo.com...ms ms
sofer de tir  - cacati si jumatate   |2010-04-19 17:44:59
incepand cu ARR politia rutiera si toti care traiesc dupa soferi mai ales
patroni firmelor de transporturi poate sa-si bage pula in masa fiecare . e o
parere individuala nu am nimic cu cei care incearca sa faca ceva in tara asta.
Dar sunt cei mai jegosi spurcati cacati oameni care nu au altceva de facut numai
sa-ti ceara RO vigneta pe un drum ,care nici macar nu e drum.
Sa te puna pe
cantar stiind bine ca la noi nu se poate respecta limitele de tone ,din motivul
ca SEFUL ''PULA DE OM SA-SI FUTA PE MASA" te obliga sa duci marfa
clientului,daca nu ARIVEDERCI>>>>>>>>>
Stai in parcare ? unde TI SE FURA
MOTORINA ce bine mai poti plati si la seful PULI iarasi.
ce bine e la noi sa fii
sofer dar si in strainatate toti ne folosesc la fel ,asa ca le urez si lor toate
prescrise mai sus.
stimati conducatori ai diferitelor institutii sper ca o sa
muriti caci de curand si nici copiii d-voastra nu o sa preia cea ce faceti voi
si in ...
vally  - bravo ;)   |2011-01-16 01:39:29
bai colegu ca bine ai zis, cine nu stie ce inseamna sa nu mai vb din auzite, ar
treb sa fim mai multi ca tine si poate ca se va schimba ceva......Salut si
DRUMURI BUNE :)
adi   |2011-08-12 14:11:41
cine nu umbla nu stie ce este prin tara si afara cum toti soferi de curse lungi
isi risca viata pt niste bani de nimica si cand ajungem in tara din bani aia
de nimica trebe sa dai mita sa ajungi la descarcat sa nu iti taie patronul
vieti din leafa.e bn ce a zis colegu ca merita toti stansi de gat imediat
cer taxa pe aier drumuri bune la toti colegi
este o vb mare TRAITI bINE
sergiu  - ____tirr_______   |2010-05-01 18:01:10
cine imi poate spune si mie regulamentul de conducere pt 2 soferi
calin  - re   |2011-02-12 12:41:15
4 jumate,4jumate ,pauza 45 min,4 jumate,4 jumate - pauza 9 ore-se poate face si
10 ore dar in limita maxima de 21 ore de program din totalul de 30 ore .
adrian  - bine spuneti   |2011-09-28 15:16:56
eram la roman si mergeam la iasi ,erau politist civil intr-un logan vechi
neinscriptional si avea radar pe el,el ne lua cu radarul si mcv ne oprea la
iesire din localitate. asta e japca pe fata,eu acum fac pe comunitate, in
privinta sofatului e de 1000 de ori mai bine, un singur lucru e greu ,e greu
finca sunt plecat cate 2-3 luni dar am 2 saptamani libere apoi
didi  - cand o fi si la noi ca n europa   |2012-05-09 17:28:32
asa e cum a zis colegu la drumurile praf parcari nu sunt si daca sunt nu poti
sta ca te fura ati tae prelata ati da an cap si avem preturi europene e japka si
hotie hai colegii drumuri bunnee...
GYGI  - greu dar adevarat   |2014-03-24 21:10:39
este foarte greu,si aici si afara,te mai obliga patronul si afara sa depasesti
timpii de conducere bazanduse pe asa zisa cerere de concediu,ca t-io transmite
repede de pe laptop la destinatie,dar pe mine daca ma prinde pana la destinatie
si nu am bani,blocheaza masina si patronul se spala pe maini.Atunci belea.
Scrieti comentariu
Nume:
Email:
 
Titlu:
Va rog sa introduceti codul anti-spam pe care il puteti citi in imagine.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."